بازدید از
سیمهای مهاری و مهارکشها
-
می بایست از سیم
نمره 8 استفاده شده باشد و در صورت پارگی، له شدگی و یا پوسیدگی باید تعویض
شود.
-
باید به دقت
بررسی شود که بافت سیم های مهاری از هم باز نشده و یا جدا نشده باشد که در
صورت مشاهده تعویض شود.
-
تمامی سیمهای
مهاری باید از هر دو محل اتصال به کمربند دکل و نیز مهارکش با سه کورپی متصل
شوند در غیر اینصورت باید کورپی اضافه شود.
-
استفاده از سیم
نمره 8 برای مهاری
دکلها و
گالوانیزه
گرم استفاده شود.
-
اولین مهاری در
ارتفاع 9 متری و مابقی در ارتفاعهای 6 متری باید نصب شود. البته بسته به
ارتفاع دکل، میتواند کلا بصورت هر 6 متر مهار شود.
-
اگر پای مهاری
در ستونهای افقی (پود ساختمان) و در ادامه به دیوار متصل شده باشد بتن ریزی
پای مهاریها باید حتما انجام شود. در صورتی که مهاری به سرستون های اصلی و
عمودی ساختمان متصل شده باشد بتن ریزی اامی نیست ولی اگر انجام شود بهتر و
مستحکم تر است.
-
مهارکش ها حتما
نمره 16 باشد درغیر اینصورت باید تعویض شود.
-
وضعیت سیم های
تعادل از نظر بافتهای سیم و عدم کشیدگی آن بررسی شود.
بررسی وضعیت پیچ و مهرهها
-
کلیه پیچ و مهره
ها حتما باید فولادی و گالوانیزه گرم باشد و روی آن شماره 8.8 حک شده باشد.
ضمنا برای اتصال پیچ های انکربولت به صفحه تعادل و صفحه تعادل به مهارکش باید
از پیچ نمره 16 و برای اتصال سکشن ها و زاویه بندهای دکل از پیچ نمره 10
استفاده شود.
بازدید از کورپیها
-
محکم بودن پیچ
های کورپی و عدم زنگ زدگی آن در پای مهاری و نیز روی محل اتصال مهاری به دکل،
بررسی شده که در صورت نقص میبایست تعویض شود.
-
استفاده از
کورپی نمره 10 (درصورت عدم استفاده از این سایز تمامی کورپی ها میبایست
تعویض شود
.)
بازدید از انکر بولتها و صفحات تعادل
-
باید از انکر
نمره حداقل 16 استفاده شود. در صورت مغایرت میبایست تعویض شود.
-
بررسی ویژه انکر
بولت ها و صفحه پشت انکر (عدم کشیدگی، شکستگی و ترکیدگی). همچنین
صفحه پشت انکر باید حداقل 16*16 سانتیمتر باشد و نباید از دیوار جدا شده
باشد.
-
اگر در
انکربولتها صرفاً از جوش استفاده شده باشد می بایست تعویض شود.
-
صفحههای ذوزنقه
ای تعادل باید بصورت گالوانیزه گرم و به صورت دوتایی (دوبل) نصب شوند. ضمنا
قطر صفحات باید حداقل 4 میلیمتر باشد.
بازدید از زاویه بند و سیمهای متصل به کمربند
-
در صورت عدم نصب
آن در راهاندازی، بهنگام آچارکشی می بایست نصب و سیمهای مهاری به کمربند
متصل باشد.
-
داشتن کمربند یا
زاویهبند برای کلیه
دکلها اامی است و سیم مهاری باید به زاویه بند متصل
باشد
.
بازرسی چراغ دکل
-
بررسی سالم بودن
چراغ دکل، لامپ، فتوسل و سیم کشی برق آن باید انجام شود. حتما باید روشنایی
چراغ تست و درصورت امکان چراغهای سولار استفاده شود.
بازرسی سیستم ارت
بازرسی و
چکاپ کلیه سکشنها
درباره این سایت