بازدید از سیم‌های مهاری و مهارکش‌ها



  • می بایست از سیم نمره 8 استفاده شده باشد و در صورت پارگی، له شدگی و یا پوسیدگی باید تعویض شود.
  • باید به دقت بررسی شود که بافت سیم های مهاری از هم باز نشده و یا جدا نشده باشد که در صورت مشاهده تعویض شود.
  • تمامی سیم‌های مهاری باید از هر دو محل اتصال به کمربند دکل و نیز مهارکش با سه کورپی متصل شوند در غیر اینصورت باید کورپی اضافه شود.
  • استفاده از سیم نمره 8 برای مهاری

    دکل‌ها و گالوانیزه گرم استفاده شود.

  • اولین مهاری در ارتفاع 9 متری و مابقی در ارتفاع‌های 6 متری باید نصب شود. البته بسته به ارتفاع دکل، می‌تواند کلا بصورت هر 6 متر مهار شود.
  • اگر پای مهاری در ستون‌های افقی (پود ساختمان) و در ادامه به دیوار متصل شده باشد بتن ریزی پای مهاری‌ها باید حتما انجام شود. در صورتی که مهاری به سرستون های اصلی و عمودی ساختمان متصل شده باشد بتن ریزی اامی نیست ولی اگر انجام شود بهتر و مستحکم تر است.
  • مهارکش ها حتما نمره 16 باشد درغیر اینصورت باید تعویض شود.
  • وضعیت سیم های تعادل از نظر بافت‌های سیم و عدم کشیدگی آن بررسی شود.

 

بررسی وضعیت پیچ و مهره‌ها

  • کلیه پیچ و مهره ها حتما باید فولادی و گالوانیزه گرم باشد و روی آن شماره 8.8 حک شده باشد. ضمنا برای اتصال پیچ های انکربولت به صفحه تعادل و صفحه تعادل به مهارکش باید از پیچ نمره 16 و برای اتصال سکشن ها و زاویه بندهای دکل از پیچ نمره 10 استفاده شود.

بازدید از کورپی‌ها

  • محکم بودن پیچ های کورپی و عدم زنگ زدگی آن در پای مهاری و نیز روی محل اتصال مهاری به دکل، بررسی شده که در صورت نقص می‌بایست تعویض شود.
  • استفاده از

    کورپی نمره 10 (درصورت عدم استفاده از این سایز تمامی کورپی ها می‌بایست تعویض شود.)

بازدید از انکر بولت‌ها و صفحات تعادل

  • باید از انکر نمره حداقل 16 استفاده شود. در صورت مغایرت می‌بایست تعویض شود.
  • بررسی ویژه انکر بولت ها و صفحه پشت انکر (عدم کشیدگی، شکستگی و ترکیدگی). همچنین صفحه پشت انکر باید حداقل 16*16 سانتی‌متر باشد و نباید از دیوار جدا شده باشد.
  • اگر در انکربولتها صرفاً از جوش استفاده شده باشد می بایست تعویض شود.
  • صفحه‌های ذوزنقه ای تعادل باید بصورت گالوانیزه گرم و به صورت دوتایی (دوبل) نصب شوند. ضمنا قطر صفحات باید حداقل 4 میلی‌متر باشد.

بازدید از زاویه بند و سیم‌های متصل به کمربند

  • در صورت عدم نصب آن در راه‌اندازی، بهنگام آچارکشی می بایست نصب و سیم‌های مهاری به کمربند متصل باشد.
  • داشتن کمربند یا زاویه‌بند برای کلیه

    دکل‌ها اامی است و سیم مهاری باید به زاویه بند متصل باشد.

 

 

بازرسی چراغ دکل

  • بررسی سالم بودن چراغ دکل، لامپ، فتوسل و سیم کشی برق آن باید انجام شود. حتما باید روشنایی چراغ تست و درصورت امکان چراغ‌های سولار استفاده شود.

بازرسی سیستم ارت

بازرسی و چکاپ کلیه سکشن‌ها



مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها